Managementul Firmei
Pret : 100 Ron

CUPRINS

INTRODUCERE
Cap I. Management general............................................................6
I.1.Definirea stiintei managementului si a managementului firmei, Procesele de management, Relatiile de management.
I.2.Functiile managementului…………………………………………....9
I.3.Principiile si sistemul de management…………………………..…13
Cap II. Managementul firmei...........................................................15
II.1.Firma ca obiect al managementului............................................15
II.2.Mediul ambiant al firmei..............................................................18
II.3.Tipologia firmelor.........................................................................21
II.4.Strategia si managementul strategic al firmei.............................25
4.1 Conceptele de strategie, caracteristicile strategiei......................25
4.2 Componentele strategiei.............................................................27
4.3. Determinantii strategiei..............................................................32
4.4. Tipologia strategiilor de firma.....................................................36
4.5. Rolul strategiilor de firma...........................................................40
II.5. Definirea si componentele sistemului de management al firmei..................................................................................................41
5.1. Organizarea procesuala si structurala a firmei..........................41
5.1.1. Organizarea procesuala..........................................................41
5.1.2.Organizarea structurala............................................................46
5.2. Sistemul informational al firmei..................................................50
5.2.1. Definirea sistemului informational………………………….…..50
5.2.2. Componentele sistemului informational…………………....….50
5.3. Sistemul decizional al firmei……………………………………...58
5.3.1. Conceptul de decizie manageriala……………………………..58
5.3.2. Definirea si structura sistemului decizional al firmei...............60
II.6.Cultura manageriala...................................................................63
6.1.Definire si continut......................................................................63
6.2.Dimensiuni specifice...................................................................64
II.7.Managerii si leadershipul............................................................65
7.1.Managerii-definirea managerului................................................65
7.2.Tipuri de manageri si stiluri manageriale....................................65
7.3.Leadershipul – definire si continut..............................................70
7.4.Stilurile de leadership.................................................................70
Cap III. Studiu de caz- S.C. SPLENDID MEDIA S.A.....................73
Cap IV. Concluzii si propuneri......................................................95
Cap V. Anexe..................................................................................98
Bibliografie.....................................................................................98


Bibliografie


- Allaire Y., Farsirotu M. -Management strategic, Strategiile
succesului in afaceri, Editura Economica,
Bucuresti 1998.
- Cornescu V. – Strategia dezvoltarii intreprinderii, Editura
Politica, Bucuresti, 1999.
- Covey R. Stephan - Etica liderului eficient sau conducerea
bazata pe principii, Editura Niculescu,
Bucuresti, 2000.
- Chauvet A. – Methodes de management, Les editions
d’organisations Paris, 1999.
- Dan V. – Restructurarea organizarii si conducerii
firmei, Editura Economica, Bucuresti, 1997.
- Danciu Victor - Management international, de la traditional
la global –Editura Economica, Bucuresti ,
2001.
- Filley A. – The Complet Manager, Green Brian Press
Middleton, 1998.
- Heller Robert, Hindle Tim - Essential manager’s manual, Dorling
Kindersley Publishing House,London,2001.

- Look Dennis - Management de proiect, Editura Codecs,
Bucuresti, 2000.
- Mockler L.Robert - Management strategic multinational, un
proces bazat pe contexte, Editura
economica, Bucuresti, 2001.
- Marchesnay B. – Economie d’entreprise, Collection
Gestion, Paris, 1998.
- Mihuleac E. – Stiinta conducerii.Metodologie si metode
de conducere, Editura Didactica si
Pedagogica, Bucuresti, 1998.
- Mintzberg H. –Structure et dinamique des organisations
Les Editions d’organisation, Paris, 1998.
- Nicolescu O., Verboncu I. - Management, Editia III –- Editura
Economica, Bucuresti 1999.
- Nicolescu O. – Management aplicativ – Studii de caz,
Institutul Manager, Bucuresti, 2001.
- Nicolescu O., Verboncu I. – Sisteme, metode si tehnici manageriale
ale organizatiei, Editura Economica,2000.
- Nicolescu O. – Ghidul managerului eficient, vol. I – II,
Editura Tehnica, Bucuresti, 1999.
- Nicolescu O. – Strategii manageriale de firma, Editura
Economica, Bucuresti, 2000.
- Niculescu O. – Sistemul decizional al organizatiei,
Editura Economica, Bucuresti, 1999.
- Prostean Gabriela - Management prin proiecte, Metode clasice
si moderne, Editura orizonturi universitare,
Timisoara, 2001.
- Purcarea A., Niculescu C. –Management, Elemente fundamentale,
Editura Niculescu, Bucuresti, 2000.
- Russu C. -Management strategic, Editura All Beck,
Bucuresti, 2001.
- Russu C. – Managementul intreprinderilor mici si
mijlocii, Editura Expert, Bucuresti, 2000.
- Russu C., Voicu M. – ABC-ul managerului, Editura Gheorghe
Asachi, Iasi, 2001.
- Verboncu I. – Management. Intrebari si raspunsuri,
Editura Holding Reporter, Bucuresti, 1996.
- Zorletean T., Burdus E. – Managementul organizatiei, Editura
Holding Reporter, Bucuresti 2001.
- **** - Enciclopedia conducerii intreprinderii,
Editura Stiintifica si Enciclopedica,
Bucuresti, 1998.
- Revistele de specialitate :
***Media & Advertising – nr.10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17.
***Business Review – nr. 15, 16, 17, 18, 19.
***Revita Biz – nr. 81, 82, 83, 84.